شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 19, 2024

وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری گفت: اساتیدی که با اسلام و انقلاب معاند هستند، جایگاهی در دانشگاه‌ها ندارند.

کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری امروز در حاشیه دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی در پاسخ به سؤال خبرنگار مرکز خبر حوزه، مبنی بر این که برای رفع دغدغه مراجع تقلید و علما مبنی بر این که باید به خدمت اساتیدی که در راستای اسلام و انقلاب نیستند خاتمه داد، چه می‌کنید؟ اظهار داشت: فکر می‌کنم جامعه دانشگاهی ما یک جامعه انقلابی توأم با ایمان است و البته در کنار این جامعه انقلابی، یک سری اقشاری هم هستند که یا از روی ناآگاهی یا این که تصورشان این است که پایگاه فکری غرب یک پایگاه بهتری نسبت به پایگاه فکری برآمده از انقلاب است، آن تفکر را ترجیح داده و در آن راستا تلاش می‌کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری تصریح کرد: خیلی واضح است که ما با اساتیدی که با اسلام سر سازگاری ندارند مخالف هستیم و جای آن‌ها در دانشگاه نیست.

وی افزود: البته اساتیدی که تفکر دیگری دارند اما تفکر خود را دنبال نکرده و علم را برای رسیدن به معلوم استفاده می‌کنند، با آن‌ها مشکلی نداریم.

کامران دانشجو گفت: می‌دانیم که نه مردم ما چنین اجازه ای می‌دهند و نه ما منابع و امکانات خود را در اختیار افرادی می‌گذاریم که معاندت با اسلام و انقلاب دارند.

وی با اشاره به تلاش وزارت علوم برای بومی کردن دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: برای بومی سازی دانشگاه‌ها به دلایل متعدد تلاش می‌کنیم و البته معتقدیم باید حدود 5 درصد از دانشجویان شناور باشند تا اگر کسی خواست و مشکلی داشت بتواند نسبت به رفع مشکلش اقدام کند.

کامران دانشجو با بیان این که آیین نامه نقل و انتقالات دانشجویان را بسیار تسهیل کرده ایم، گفت: با اقدامات انجام شده در ماه‌های گذشته حدود 45هزار متقاضی تغییر دانشگاه داشتیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha